忧情‘馆

2009年8月4日 星期二

MODEL




hhhahahhhaa...
this is the first time i use english to write blog,
it is bcoz uncle , he dunno any about mandarin,
so for his own sake ,
i try to use my broken englisH for him,
uncle,
say thank u to me la..
hahahahhhaaha..

last thursday,
i went out wit uncle,
from his appearance ,
u wont find out who he is ,
but when he try to tell you what is actually in his mind,
u will feel like,
'woah..'
uncle has been backpack traveling before,
uncle has been go to some where that i wish to go,
moreover
uncle wish to open a jazz bar when he is 40 year old,
so it is amazing when u get to know him,
he is funny as well,
like wat i say is 'wave'
like wat he say is 'click'
our channel is almost the same,
so i think i will appreciate him-uncle,
bcoz he bring sparks to my life,
uncle thank u, u r my role model !

ur niece sure will support u geh ..


华文

今天和叔叔约好吃晚餐,
让我感受到他对享受人生有自己的一套原理,
他说的人生哲理,
虽然不是我这个年龄层的七年级生所能体验到的,
但这确实是我向往的。

叔叔在饮食上的讲究已经已经足以让人吃惊,
我们到了一处位于Jalan Mesui的一间名为palate palette的餐厅享用晚餐,





那里虽然没有空调的调温,
但是自然的温度却让人忍不住想静下来好好的把食物和身边的气氛一并吞下,
舒服的环境再加上美味的食物,
味觉与感官同时被照顾到了,
感觉真的非常的舒服且自在,
整顿晚餐下来,
让我仿佛忘记我身处于这喧嚣的城市。




用完晚餐后,
我们便走到位于餐厅旁的一间名为‘no black tie’的爵士吧



去享受爵士音乐的洗涤,
虽然听了个这么多年的歌,
却始终没能亲耳听人现场演唱爵士音乐,
异国的歌声再加上一些简单却又不失音感的乐器,
那种感觉就好像你真的就快要像雪糕融化似的,
完全把自己融入了当时的环境,
我和叔叔都点了啤酒,
投机的我们在歌手中场休息的当儿聊天分享个别对生活的看法
知道歌手回到岗位继续献唱,
然而完美的夜晚就在迈克杰克逊的歌曲下画上了最美的休止符。

这种享受人生的感觉是我在吉隆坡这繁华都市下所一直渴望的,
那里你可以卸下你一切的包袱,一切的压力,
尽情的徜徉在爵士音乐的氛围内,
我相信这里将会是我的未来的开始。

我要做背包客,
我要赚钱,
我要看世界,
我要成长,
我郑重宣布


黄俊耀真的要当大人咯 !!!

p/s: thank u uncle, u r my role model !


沒有留言:

張貼留言